Un ejemplar de buitre leonado se recupera en las instalaciones de la FVSM
octubre 20, 2020
Compartir noticia
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

[:es]Tras haber custodiado durante un año un buitre leonado Gyps fulvus en las instalaciones de la FVSM, el pasado 14 de enero un técnico del Consorcio para la Recuperación de la Fauna de las Islas Baleares (COFIB) lo recogió para preparar su liberación, próximamente. El buitre fue recogido por los Agentes de Medio Ambiente del Govern de las Islas Baleares al final de la temporada de cría de 2018, debido a que no había desarrollado con éxito su plumaje. Dado que la FVSM tiene a su cargo el cuidado de otros buitres troquelados o que han sufrido heridas irreversibles que no les permite estar en libertad de manera autónoma, el COFIB nos pidió colaboración para custodiarlo en nuestra jaula de vuelo.

Durante el tiempo que el buitre ha estado con nosotros, los veterinarios del COFIB han visitado el ejemplar regularmente. De este modo pudieron confirmar que el buitre había mudado con éxito, había desarrollado un buen crecimiento y, finalmente, había empezado a volar en la jaula. Fue entonces cuando se decidió que estaba preparado para su liberación. Desde la FVSM le deseamos mucha suerte para su vida en libertad.[:ca]Després d’haver custodiat durant un any un voltor comú Gyps fulvus a les instal·lacions de la FVSM, el passat 14 de gener un tècnic de Consorci per a la Recuperació de la Fauna de les Illes Balears (COFIB) el va recollir per preparar el seu alliberament, properament. El voltor va ser recollit pels Agents de Medi Ambient del Govern de les Illes Balears a la fi de la temporada de cria del 2018, a causa que no havia desenvolupat amb èxit el seu plomatge. Atès que la FVSM té al seu càrrec la cura d’altres voltors troquelats o que han patit ferides irreversibles que no els permeten estar en llibertat de manera autònoma, el COFIB ens va demanar col·laboració per tenir-lo en custòdia a la nostra gàbia de vol.

Durant el temps que el voltor ha estat amb nosaltres, els veterinaris de COFIB l’han visitat regularment. D’aquesta manera varen poder confirmar que havia mudat amb èxit, havia desenvolupat un bon creixement i, finalment, havia començat a volar a la gàbia. Va ser llavors quan es va decidir que estava preparat per al seu alliberament. Des de la FVSM li desitgem molta sort per a la seva vida en llibertat.[:]